Nuffnang Ads

Friday 22 August 2014

KEPUTUSAN TEMUDUGA PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN) W17

Assalamualaikum..

Sebelum ni pernah share yang dapat 3 panggilan temuduga under SPA tahun ni.. TEMUDUGA SPA.
1st saya dapat interview Pembantu Pembangunan Masyarakat S17. Keluar keputusan lebih kurang sebulan pastu saya dapat jadi simpanan lantikan saja. Takpe. Kawan saya cakap memang akan dapat jugak nanti cepat atau lambat. FINE. Alhamdulillah. Sambung lagi kerja kontrak saya sekarang. Masih belum ada rezeki dapat kerja tetap.

Tengah bulan 6 pulak saya dipanggil untuk temuduga Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17. Ada share soalan yang di tanya kat sini SOALAN TEMUDUGA PEMBANTU TADBIR (P/O). Keputusan ni pulak keluar beberapa hari sebelum raya. Result ? SIMPANAN LANTIKAN jugak. Again. Takpe. Alhamdulillah. Tunggu rezeki sampai dulu. =)

Pastu hujung bulan 6 saya dapat emel dari SPA. Panggilan temuduga untuk Pembantu Tadbir (Kewangan) W17 pulak. Interview ni bulan puasa hari tu. 10 Julai 2014. Masa ni saya baru dapat tau saya mengandung =) Nasib baik masa ni saya masih ok. Belum dapat alahan lagi. Kalau tak, entah cam mana nak g interview.hewhew.

Jumaat 15/8/2014 Saya bukak la SPA nak semak kot-kot keputusan untuk W17 da keluar kan? Tapi belum lagi.. Saya Log in je tuk semak permohonan lain. Tiba-tiba tengok kat bahagian Pembantu Tadbir Perkeranian/Operasi N17 macam ada perubahan. Ni saya interview tengah bulan 6 tu. & macam yang saya bagitau kat atas tadi, untuk N17 pun saya dapat Simpanan Lantikan saja. Tapi kali ni saya tengok, EH. Macam lain je. Status tu dah bertukar ke Lantikan Tetap! Happy sangat-sangat masa ni. Saya cek kat W 17 pulak keputusan belum keluar lagi masa tu.


Isnin 18/8/2014. Sepatutnya hari ni keluar keputusan W17. Tapi cek-cek asyik tak dapat sampai ke malam hari. Sabar je tunggu.


Selasa 19/8/2014. Pagi2 da bukak SPA nak semak lagi. Masih tak dapat. Asyik error memanjang. Last-last saya log in je untuk g kat bahagian semakan. Terus scroll kat bahagian W17. Alhamdulillah.




Status : Lantikan Tetap
Tahniah! Anda telah Berjaya temu duga. Surat tawaran akan dikeluarkan oleh SPA dan arahan lapor diri akan dikeluarkan oleh Kementerian/Jabatan berkenaan.
Kementerian/Jabatan : Jabatan Perkhidmatan Awam, Bhgn Perkhidmatan, Aras 6, Blok C2, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62510, Putrajaya.

Jumaat 22/8/2014. Saya terima surat tawaran untuk Pembantu Tadbir Perkeranian/Operasi N17 bawah Kementerian Kesihatan . Masih tak tau nak terima yang N17 atau W17. Tapi surat W17 belum sampai lagi. Ye la keputusan pun baru keluar kan. Jadi sekarang saya berbelah bagi nak pilih mana satu. Boleh kongsikan pendapat tak? Walau apapun saya pilih nanti saya harap saya dapat penempatan kat Sibu, Sarawak. Sebab saya mengandung & suami pun baru dapat kerja kat Sibu ni 3 bulan lepas. Kesian dia kalau saya pulak kerja kat tempat lain. Doakan saya dapat penempatan kat Sibu ye. Please. Amin =)


Updated : Saya dah dapat penempatan. Jemput singgah baca =)

230 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 230 of 230
Anonymous said...

Saya pun lantikan tetap n17..kalau dah dapat surat bgtau ya

Anonymous said...

kowang da dapat penempatan ke untuk kkm ptpo 17??

Anonymous said...

ade yg dah dapat penempatan ptpo 17 ke???

Anonymous said...

En syahfiq ada respon lepas sy hntar prtnyaan mlalui email beliau...Katanya surat dlm proses dan tiada tarikh khusus, jika blum mnerima surat sila follow up balik pada hujung Oktober. . JANGKAAN beliau mungkin dlm bulan November,rasa mcm untuk sedapkan hati ja...hehe...

Sekian info

Salam 73

Anonymous said...

owh..ea ke...time kasih..info yang sangat membantu..:)

Anonymous said...

Ada pape update pasal PTPO N17 ke? Sy masih tunggu surat. Jika ada group whatspp tlng add sy. 0172030534

Anonymous said...

Samalah sy pun masih tunggu. Jika ad group whatspp tlng add sy. 0172030534

Anonymous said...

Samalah sy call itu jawapan JPA. Ada group whatspp tak. Tolong add sy 0172030534

Yus said...

Salam...boleh add saya dlm group whatsaap simpanan lantikan pt w17.. terima kasih

Unknown said...

asssalammualaikum....sy hairul .sy telah berjaya dalam temuduga ptpo n17 pd 13/7/2015 tapi sampai sekarang nie sy tak dapat apa2 surat.dah call en.shafiq tapi dia cakap tunggu hujung bulan 10.kalau ada group wassap sila add sy. 0127237672.tahniah pada sesiapa yang telah dapat

Anonymous said...

salam sehati sejiwa semua....

adakah calon simpanan lantikan akan diserap ke lantikan tetap?? berapa peratus harapan utk dilantik tetap dalam kerajaan??? mohon pencerahan pd yg pernah menjadi calon simpanan lantikan dan diserap ke lantikan tetap, terima kasih.

Anonymous said...

en. hairul anuar...

cuba check semula, adakah anda calon berjaya JPA atau KKM??
klu KKM, calon berjaya semua da melapor diri pd 14 sept lepas...

Unknown said...

sy adalah calon berjaya under jpa

Anonymous said...

Tu laaa. Saya pon tertanya2 bila calon simpanan nak serapp. Lagi pulak tempoh setahun sekarang. Hmz. Tak pelaa. Rezeki tempat laen kot. Sobs. Wallahualam.

Unknown said...

sy dah keje kerajaan under kkm sebagai pembantu operasi n11.pastu sy kpsl dan berjaya dalam temuduga ptpo n17.sy diletak dibawah under jpa.sekarang nie sy hanya mampu tunggu sehingga lepas budget 2016.semoga kita semua akan dapat

nur said...

nnti kalau da dapat surat bagitau ea...saya pon masih tunggu surat...:)

Anonymous said...

ada sape2 dapat simpanan lantikan untuk jawatan J41 kementerian kerja raya???
result keluar 23 September 2015

Unknown said...

assalammualaikum...nak tanya ada apa2 info.anak sedara kawan sy lapor diri ptpo n17 pada 12/11/2015.ada sesiapa yang dah dapat panggilan ker

nur said...

waalaikusalam..saye pon xdapat lagi...still tunggu surat...

Amir said...

Sy pn dh dpt.lapor diri dkt putrajaya 12/11/2015 ni under jpa.

Unknown said...

adakah secara berperingkat..??

nur said...

sy baru dapat surat hari ni..lapor diri pada 16.11.2015..

Unknown said...

sy pun dah dapat.lapor diri pada 16/11/2015.di jabatan perdana menteri

Unknown said...

ade sape2 yg belum dapt surat lg ke?

Unknown said...

sapa yang akan lapor diri pada 16/11/2015

Unknown said...

Salam..saya calaon simpanan lantikan pmbntu tdbir n17 ke 4 rtus lbh dri 7rtus lbh agak2 ad hrpan x dapt.. Smpnan sah smpai thn dpn jer :(

; ms456 said...

Hi. Bole x add sy calon simpanan lantikan pt w17? 011 11675906- asz. Thnks. ☺

Unknown said...

As salam sy pn calon simpanan ptw 17.... blh masuk kan sy jgk dlm group calon simpanan..ni no sy 0148034993

Anonymous said...

Apa khabar kwn2 PTPO yg dh bekerja n lantikan pada 6 disember 2015? Share sikit posting kt mana

Unknown said...

salam nak tnya klau kita terlepas tarikh ujian online boleh buat rayuan x? sbb baru perasan krna berada di kampung masa itu xda line dan x dpt buka emeil

«Oldest ‹Older   201 – 230 of 230   Newer› Newest»